lördag 25 januari 2014

Tömkörning

Idag har jag varit ensam i stallet. Jag tog in åsnorna och borstade dem och så bestämde jag  mej för att tömköra Sissi. Deras ägare hade varit tidigare på dagen så jag gjorde inget ansträngande me dem. Jag har inte provat tömköra Sissi med bett ännu så jag var lite nervös på hur de sku gå. Förut så var hon omöjlig och löd inte de minsta.  Idag så for hon så fint! Jag använde bettet och man märkte stor skillnad. I början ville hon ha efter Dolci hela tiden men när hon förstod att hon inte fick så gick det bra. Jag övade med henne volter och gick över bommar. Hon brydde sej inte ens om de andra 3 hästarna som var i manegen samtidigt, endast om den största hästen trava nära förbi så hoppade hon åt sidan. Vi tränade i ca 40 minuter sedan for jag tillbaka ner till stallet och borstade dem/satte dem i boxen. Imorgon ska jag försöka fota lite och så kanske det blir körning i skogen :)

- Emmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar