tisdag 21 januari 2014

Solig skogslänk

Idag så hann jag fara med en vän till stallet medan det ännu var ljust. Lina kunde inte komma med för hon skulle öva på franska prov. Nu när det var så vacker väder och solsken så måddes jag förstås fara ut och köra. Jag körde alltså Dolci och min vän  J red sin häst och ledde Sissi. Dolci var jätte duktig! Man märkte att hon verkligen tycker bäst om att vara ute och springa i skogen. Hon var jätte pigg och gick raskt. Vi for en ca 45min länk längs med en bred sandväg. Vägen var inte alls hal så vi travade också. Jag måste riktigt hålla in Dolci när hon blev så ivrig och började tävla med J:s häst i traven, det blev t.o.m. några galoppsteg. Vi hade jätte roligt. När snön har smält bort så ska nog jag, Lina och J med åsnorna och hennes häst ta ett ordentligt race... Sissi gick snällt efter hela tiden men man märker att hon inte tycker om att bli "släpad på". Lite sura miner var det när vi skulle trava men hon ville inte bli efter heller så hon stampa på. Det går tyvärr inte att lämna henne ensam i stallet heller för då får hon sådan panik när Dolci är borta. Så därför fick hon bli med släpad. Det var länge sen vi slapp ut medan det var ljust så jag njöt för fullt och det tror jag åsnorna gjorde också. När vi kom hem så fick de sin godisbelöning och efter det sin kvällsmat i stallet. Jag lämnade två mycket nöjda åsnor när jag for hem.



bra telefonkamera kvalitet *host* *host* ...

- Emmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar