tisdag 4 februari 2014

Veckoslutet

Jag tänkte berätta lite kort om veckoslutet. Vi slapp först på veckoslutet till stallet. Jag har alltså haft så fullt upp att jag inte har hunnit med att fara till stallet. Nåjaa men alltså på lördagen så åkte vi till  stallet med åsnornas ägare. Hon ville filma oss när jag körde Dolci och Lina red Sissi. Tyvärr gick det inte så bra. Det har just snöat massor här i södra Finland och stallplanen var helt full med snöhögar och bilar. Av nån lustig anledning så hade alla fått för sej att komma till stallet samtidigt som oss (vilket väldigt sällan händer). En av bilarna hade fastnat i snön vilket gjorde att alla andra hamnade parkera lite vart det fanns plats. Därför gick det inte att köra där och det blev inte så mycket av själva filmandet. Så Lina och jag for sedan ut och köra istället. Det gick jätte fint. Åsnorna var pigga efter den långa ledigheten och vi travade av och han. Tyvärr vågade jag inte trava så fort för det var ändå ganska så halt. Det var synd för Dolci skulle gärna ha farit snabbare. Hon var lite trög i att ta trav men när hon sedan började så for hon fint.  Jag var jätte nöjd med dagen. Lina red Sissi förstås. Hon travade på där efter. Vad jag förstod av vad hon berättade så hade Sissi varit jätte mjuk och lydig. Vi har haft en tjock vojlock under den bomlösa sadeln som tydligen ha klämt illa på ryggen, nu när vi tog bort den så går hon mycket mera avslappnat.

söndagen så var det snöyra och alla ville vara i manegen, så att den var riktigt full så vi bestämde oss för att fara på åkern och rida. Lina red Sissi barbacka och jag ledde Dolci. Huh va de va jobbit att springa i den djupa snön med åsnorna. Dolci tyckte det var super roligt och tyckt jag var dum som inte sprang mera i snön. Sissi kom skumpande med Lina efteråt. Vi var ute ca en halvtimme för sedan råkade Sissi halka till tokigt så att hon började halta. Men det var inget farligt för när vi kom tillbaka till stallet så hade det gått bort. Jag var ändå glad att vi om tillbaka för jag vill inte ta risken ifall det skulle ha varit någonting allvarligt.


Sissi fick puss av ägaren

1 kommentar:

  1. Vad har ni hittat för täcken som passar era sötnosar. Tack för en rolig blogg även om den inte uppdaterats på ett tag nu ;)

    SvaraRadera